Wystawa "Rytmy Nieskończone"

Celem wystawy RYTMY NIESKOŃCZONE jest obalenie stereotypów o  standardowych produktach wytwarzanych z tektury falistej  jako o produktach tanich i powszednich. Tektura falista jest materiałem złożonym z płaskich warstw z papieru pomiędzy którymi przyklejona jest warstwa pofalowana. Wynaleziono ją w XIX w. kiedy to do prasy do karbowania tekstyliów zwanej plisownicą włożono  papier i powstał papier falowany. Prace nad wykorzystaniem papieru jako „materiału łamiącego stereotyp” i stosowanego w designie rozpoczął Gerrit Rietveld, holenderski architekt i projektant. W latach dwudziestych XX w., jednak bez zadowalających efektów, zmagał się z zastosowaniem tego materiału przy projektowaniu mebli. 

Wystawa Hipolita Wiśniewskiego prezentuje obiekty modułowe oraz reliefy z tektury falistej trzywarstwowej i pięciowarstwowej. Konstrukcje modułowe to przedmioty o bardzo prostej strukturze typoszeregowej składające się z dwóch lub trzech zmultiplikowanych elementów. Charakterystyczną cechą większości obiektów są rytmy, proporcje lub detal odwołujące się do złotego podziału, czyli do liczb: 1 1 2 3 5 8 13… czyli ciągu Fibonacciego.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hipolit Wiśniewski – projektant, rzeźbiarz, performer. Entuzjasta i propagator tektury falistej jako materiału konstrukcyjnego i artystycznego. Specjalizuje się w projektowaniu obiektów z modułów bez używania kleju. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych Wydziału Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie. Studia zakończył w 2002 r. pracą dyplomową pt. „System sieci turystycznej Polana”. Tekturą zafascynował się jeszcze na studiach. Specjalizuje się w projektowaniu opakowań, materiałów POS, przedmiotów użytkowych, w szczególności mebli z materiałów płaskich, ekologicznych takich jak tektura falista czy płyta TErO.