Nie jest to wiadomość typu news , ale wydaje nam się wartą zwrócenia uwagi ciekawostką. Dla tych, którzy zetknęli się z kulturą i sztuką Japonii będzie to kolejny przykład wrażliwości Japończyków na estetykę - przejawiającą się w prostocie i funkcjonalności.
Największy japoński dziennik Yomiuri Shinbun organizuje co roku konkurs prac reklamowych. Co ciekawe wśród laureatów tych konkursów są prace inspirowane narzędziami OLFA.
W 27 edycji konkursu w roku 2010 nagrodzono pracę, której autorami byli Imanishi Muneyuki oraz Kamemura Atsushi. Inspiracją stał się dla nich pionierski nóż z odłamywanym ostrzem OLFA. Powód do dumy porównywalnej z tą, którą wzbudza celebrowany w Japonii miecz – symbol wyrobu o najwyższym poziomie jakości.
Noże OLFA model SVR-1 i model A umieszczone zostały na stojaku na samurajskie miecze /刀掛 katana kake / stojącym w specjalnej niszy / 床の間 tokonoma/ na tle wiszącego na ścianie tradycyjnego zwoju / 掛物 kakemono /. To przez wieki tradycyjne elementy wystroju domów japońskich. Sposób ekspozycji noży OLFA oznacza przyrównanie ich do najbardziej wartościowych elementów tradycji Japonii.
Laureatem 30 edycji konkursu w roku 2013 został Shouji Tsubasa. A inspiracją jego pracy było segmentowe, odłamywane ostrze OLFA. Idea odłamywanego ostrza została przez autora pracy wyrażona poprzez porównanie go do rzędu samurajów w barwach klanu OLFA uzbrojonych w ich niewiarygodnie ostre miecze. Miejsce „zużytego” w walce samuraja zajmuje natychmiast jego następca. Tak jak w ostrzu OLFA, w miejsce stępionego, odłamanego segmentu pojawia się następny – równie ostry.